Nie jesteś zalogowany

 Music Manifesto

2010-07-18 23:41:18

Music Manifesto mini festiwal dokumentu muzycznego

22/07 – 31/07
Klubokawiarnia MelinCafe / Wrocław
ul. Plac Solny 14 ( wejście od patio) / K.Szajnochy 4
...

Serdecznie zapraszam na mini festiwal dokumentu muzycznego, który odbędzie się w klubokawiarni „Melincafe”. Filmy będą wyświetlane codziennie w dniach od 22 do 31 lipca. Seanse rozpoczynają się o godz.: 19:15. Wstęp wolny.

Festiwal jest moim autorski projektem a jego celem jest popularyzacja wiedzy o muzyce. Nie ma on charakteru komercyjnego i nie jest wymierzony w inne wydarzenia na Wrocławskiej scenie kulturalnej. To wydarzenie nie doszło by do skutku gdyby nie pomoc najbliższych i wsparcie klubu. Dziękuję.


Program:

22/07 - Joe Strummer: The Future Is Unwritten (2007) [pokaz zamknięty]
USA, 123 min, reż. Julien Temple / dokument, biografia

Najpierw z The Clash wzywał London i odbezpieczał broń w Brixton a potem przeszedł na stronę muzyki świata i z Mescaleros robił globalne go-go. Joe Strummer. Muzyk. Człowiek. Instytucja. Z obrazu Julien Temple "Joe Strummer. The Future is unwritten" wyłania się obraz człowieka renesansu. Kogoś kto uważa muzykę za coś więcej. Propozycja nie tylko dla starych punkowców.

---

23/07 - 24 Hour Party People (2002) [pokaz zamknięty]
UK, 117 min, reż. Michael Winterbottom / dramat, komedia, biografia

10, 12 a może 14 godziny imprezy? Czasem można bawić się 24 godziny na dobę podobnie jak tytułowi bohaterowie filmu Michael Winterbottom "24 Hour Party People". Historia legendarnego showmana i animatora kultury Tonego Wilsona w mistrzowskiej interpretacji komika Steve'a Coogana przedstawia ważny etap w historii współczesnej muzyki. Muzyka Joy Division, New Order i Happy Mondays na tle kulturowych zmian to niewątpliwe atuty tego arcyciekawego obrazu.

---

24/07 - Kill Your Idols (2004)
USA, 75 min, reż. Scott Crary / dokument

S.A. Crary prezentuje w swoim filmie złożoną historię art.-punkowej sceny Nowego Jorku. Badając eksplozję post-punku na przełomie lat 70. i 90., film opiera się na wywiadach z takimi ikonami gatunku jak Lydia Lunch, Arto Lindsay z DNA, Glen Branca z Sonic Youth. Pojawiają się również komentarze od Yeah Yeah Yeahs, Black Dice, Liars i Gogol Borodello. Głębia retrospekcji przedstawiana przez starszą generację umieszcza w zaskakującym kontekście młodych, czerpiących z post-punkowej tradycji.

---

25/07 - The Miles Davis Story (2001)
UK, 125min, reż. Mike Dibb / dokument, biografia

"The Miles Davis Story" uchodzi za jeden z najlepszych dokumentów o jazzie. Film Mike'a Dibba to dwugodzinna uczta, której głównym narratorem jest muzyka. Zdjęcia ze słynnych sesji (np. do "Kind of Blue") sąsiadują z ciężko dostępnymi archiwaliami pokazującymi jak rodziła się i rozwijała nie tylko muzycznie legenda jazzu.

---

26/07 - Neil Young: Heart of Gold (2006) [pokaz zamknięty]
USA, 103min, reż. Jonathan Demme / dokument

Neil Young: Heart of Gold to niezwykły dokument twórcy "Milczenia owiec" Jonathana Demme, którego bohater choć nie zabija jak Hannibal Lecter to i tak wszedł do historii. Neil Young artysta w Polsce niedoceniany to w USA prawdziwa instytucja. Muzyk określany mianem "ojca muzyki grunge" tworzy od połowy lat 60-tych i ciągle do powiedzenia coś ważnego co w dzisiejszym biznesie jest rzadkością. Poznajcie żywą legendą.

---

27/07 - Lou Reed: Rock and Roll Heart (1998)
USA, 73 min, reż. Timothy Greenfield-Sanders / dokument, biografia

Wspaniale prześledzona historia przemian niezwykłej kariery i życia Lou Reeda poprzez trzy dekady jego działalności. Film wypełniony jest wypowiedziami jego przyjaciół oraz wielu artystów, na których jego twórczość miała znaczący wpływ – min. Davida Bowiego, Davida Byrne, Patti Smith, Suzanne Vegi i Philipa Glassa.

---

28/07 - Made in Sheffield: The Birth of Electronic Pop (2004)
UK, 128 min, reż. Eve Wood / dokument

„Made In Sheffield” pokazuje początki post-punku, który pojawił się w Sheffield pod koniec lat 70. i został zdefiniowany przez elektroniczny pop Human League, Cabaret Voltaire, Heaven 17 i ABC. Ich marzeniem było zniszczyć muzykę rockową. Rezultatem ich działalności było jedno z najbardziej inspirujących brzmień tamtego okresu. Rzadkie filmy archiwalne i ekskluzywne wywiady ze sławnymi, prawie sławnymi i tymi w ogóle nieznanymi, doskonale obrazują scenę muzyczną Sheffield.

---

29/07 - Scratch (2001) [pokaz zamknięty]
USA, 92 min, reż. Doug Pray / dokument

„Scrach” to film badający środowisko hip-hopowych dj-ów. Od narodzin hip-hopu, kiedy to pionierscy dj-e na swoich imprezowych nagraniach zaczęli wydłużać breaki (które zainspirowały break dance i rap), przez początki scratchingu i ‘żonglerki beatmi’, po jego ostateczną eksplozję jako ruch muzyczny zwany ‘turntablismem’. To opowieść o nikomu nieznanych pokonanych oraz prawdziwych wirtuozach, którzy całkowicie zmienili sposób w jaki słuchamy, gramy i tworzymy muzykę. Film zawiera dynamiczne pokazy umiejętności a także wywiady z artystami takimi jak Dj Qubert, Z-Trip, Mix Master Mike, Rob Swift, Cut Chemist & NuMark, Dj Craze, Dj Shadow, The Bullet Proof Travelers, Babu, Dj Krush, Dj Premier, Afrika Bombaataa czy Grand Wizard Theodore.

---

30/07 - Living Inside The Speaker (2006)
UK, 45 min, reż. Mike ‘Madboy’, Mark / dokument

Dubstep, fenomen kultury klubowej XXI wieku. 25 lat po eksplozji muzyki house, która szturmem zdobyła każdy klub w Wielkiej Brytanii i rozpoczęła muzyczną ewolucję zwaną „rave”, pojawia się logiczny kontynuator brzmień UK. A jednak dubstep jest gatunkiem egzystującym na innych zasadach, od początku budowany wokół specyficznej społeczności „open minded people”, ceniących sobie istotę samego dźwięku jako źródła wyjątkowych doznań, stroniących od tanecznego rozpędu d'n'b i cukierkowatej wizji przyszłości jaką sprzedaje kultura dance. „Living Inside The Speaker” to amatorski dokument obrazując muzyczną społeczność miasta Bristol w momencie wchodzenia dubstepu do kultury masowej.

---

31/07 - RiP: A Remix Manifesto (2008)
Kanada, 86 min, reż. Brett Gaylor / dokument

Ważny głos w dyskusji o kształcie i przyszłości prawa autorskiego. Brett Gaylor, reżyser filmu i współtwórca projektu Open Source Cinema, w ciągu 86 minut wykłada koncepcję „manifestu remiksu” powstałą w oparciu o wnikliwą obserwację działalności potężnych koncernów w kontekście społeczności internetowych i wolnego dzielenia się zasobami kultury. Dokument zawiera zdjęcia z życia Gregg Gillisnie typowego przedstawiciela kultury remiksu ukrywającego się pod aliasem Girl Talk. Muzyk inspiruję reżysera do wyraźnego opowiedzenia się po stronie wolnego prawa do rozprzestrzeniania dóbr kultury a na poparcie swoich przekonań ma konkretne argumenty.

Program może ulec zmianie.

Nie dodano tagów



Skomentuj

Komentarze: 2

iammacio 76 381   19/07/10, 12:27  
zapraszamy z wersją objazdową do warszawy;D
color 5 4   19/07/10, 16:24  
paradoksalnie filmy na ten festiwal przyjechały z warszawy :]
Logowanie
Zapamiętaj mnie
Bezpieczne logowanie (SSL)
Zapomniałem hasła
» zarejestruj się!